hihihih rosor

hade sjukt kul på skolan idag, kan man tänka sig :) först samlades alla osv sen satt vi och prata om regler och sånt på skolan sen fick vi en uppgift som hette 100-lappen (a) så skulle man va i en grupp och komma på en affärsidé så fick vi 100 kr av läraren som vi fick köpa in saker som vi behövde till affärsidén. jag va i samma grupp som Ebba,Olivia,Oskar,Riwan óch Daniz :P så kom riwan på att vi skulle köpa blommor och sälja på ålderdomshemmet XD men oskar ville att Daniz skulle hämta ett dragspel och sitta och spela utanför hemköp ist men iaf så gick vi alla ut på stan så då såg vi att de va ett marknads-stånd som sålde blommor på torget så vi fick köpa några typ gammla rosor as billigt så gick vi runt och sålde dom till alla på stan hahaha :p sammanlagt sålde vi typ 80 st så vi fick ihop 500 kr och våran grupp vann :D i slutet var oliver med i våran grupp oxå för hans grupp hade gått iväg och fikat ist så han hade ingen att gå med :) några var jätte snälla och gav oss pengar även fast dom inte ville ha någon ros plus att läraren blev "jätte stolt" över oss för hon såg hur vi hade gjort när vi va ute och sålde så som oskar sa: nu ligger man plus i betyg på det ämnet ;D sen när alla redovisat deras pengar fick vi sluta och så gjorde jag inte så mkt följde bara oskar olivia och daniz för att hämta up pengar som jag skulle ha av oskar, men min buss kom typ just då så var tvungen att åka hem, sen har jag bara chillat man orkar inte göra så mkt när man kommer hem eftersomjag måste kliva upp halv 6 på morronen -.- men men nu ska jag prata i tele tror jag om abbe ringer nån gång ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0