första skoldagen

hahaha asså vissa saker kan bara jag lyckas med asså (a) idag va ju första skoldagen och jag tog högskolebussen (som alla sagt till mig att jag skulle ta) så frågar typ nån annan, som skulle gå på samma skola som jag, ifall bussen gick till våran skola (john bauer) då sa chauffören nej men man kan åka in till dom andra gymnasierna (för dom ligger typ utanför stan och john bauer ligger inne i stan) sen byter man buss där och åker in till centrum så vi bah okej bra så frågade jag vart vi skulle hoppa av så sa chauffören jo men ni kan hoppa av vid sanarpsgymnasiet så då gjorde jag+ 2 tjejer till och en kille så kollar vi busstabellen då står de att det ska gå en buss in till centrum om bara några minuter så vi sitter där å väntar men det kommer ingen jävla buss :o så vi börjar typ få panik för vi började skolan om en kvart så väntar vi på en annan buss som skulle komma 10 minuter senare än den första men den kom inte häller så då bestämmer vi oss för att börja gå in mot centrum, bara de att ingen vet hur man kommer in dit eller hur man ska gå xD så jag kollar på kartan på mobilen då står det att skolan är 3,8 km bort ifrån oss :O så vi försöker få lift av en massa bilar men ingen va snäll att stanna så vi gick och gick och försökte hitta in till centrum, då ser vi en buss en bit bort som det står centrum på så jag springer as fort fram till bussen och frågar då sa chauffören att det skulle ta en kvart eller så men vi tog den bussen ändå, men då när bussen kört en bit så ser vi att vi e på samma ställe där vi började (vid sanarpsgymnasiet) så vi hade bara gått runt i en cirkel :O men så kom vi äntligen in i centrum BARA 1 och en halv timme försenade första dagen haha sjukt pinsamt (a)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0